woensdag 15 juli 2015

#vraaghetaan2015

Iedereen maakt goede voornemens van het begin jaar. Ik dacht dat het tijd was om er ook eens te maken. Ik wou echter niet kiezen voor de klassiekers als stoppen met roken (is ook net iets moeilijker als je niet rookt) of gezonder gaan leven (deed ik dat niet al?). Ik besloot om iedere dag een vraag af te vuren op de twitter-wereld.

Ik had hierbij niet de grote verwachtingen of betrachtingen maar had mezelf toch het volgende min of meer voorgenomen:
  1. Ik wou eens zien hoe sociaal social was
  2. Mijn vragen zijn gericht op een kleine glimlach of een seconde van overpeinzing
  3. Misschien hou ik er wel "iets" aan over: antwoorden op vragen die mij al meermaals kwelden, interessante contacten,...
Na goed 6 maanden het redelijk consequent volhouden, moet ik zeggen dat het geen onverdeeld succes is:
  1. Voor mezelf zie ik dat het wel een zekere discipline vraagt gepaard gaande met het soms pijnigen van de hersenen. In het begin had ik een briefje bij mij waarop ik alle vragen die bij mij opkwamen, daarop schreef. Op die manier had ik een soort "stock".
  2. Het social aspect valt nogal tegen, zeker als je dit betrekt op merken of bekende personen. Ik denk dat het twitter algoritme hier ook niet echt het social zijn of worden, in de hand werkt
Ik blijf ondertussen consequent het vraagstaartje uithangen en hoop dit nog tot het einde van het jaar vol te houden. Ik hou jullie op de hoogte... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten