dinsdag 23 augustus 2011

Verkopen retailers producten?

Retailers die bankkaarten uitgeven,die je online bestelde boodschappen klaar zetten,... we kennen het allemaal al in Belgiƫ. De Amerikaanse keten van bio-supermarketen Whole Foods gaat echter nog een stapje verder in het leveren van added-value diensten. Ze lanceren immers een gezondheidsservice. Tegen een vaste vergoeding staat een team van medische specialisten en diƫtisten voor je klaar om je gepersonaliseerd voedings- en levensstijladvies te geven.

Dit kan voor mij wel eens een voltreffer worden. Het is immers een service die dicht staan bij het basisproduct van een retailer, namelijk de producten die hij verkoopt. Daarnaast speelt het natuurlijk in op de trend van een gezonde levensstijl. Als je er in slaagt die goed te combineren en die op een heel toegankelijke en makkelijke manier naar je klant te brengen, kan dit zeker de klantentrouw verhogen.

Vraag die men zich kan stellen bij deze: is dit een nieuwe trend (of een verderzetting/uitdieping van een trend) om als retailer het service-aspect verder te gaan uitbouwen. Iemand nog leuke voorbeelden hiervan gezien?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten