zondag 24 juli 2011

Ken jij Roland Topor?

Nee? Ik ook niet :-). Tot ik vorige week zaterdag schrijver Bart van Loo hoorde vertellen over de lieve man. Het is dus een schrijver en bredere artistieke duizendpoot. Heeft hij ooit één of andere Nobelprijs of andere verdienste gehad? Aan zijn biografie op Wikipedia te zien waarschijnlijk niet. Waarom herinner ik me dan de naam? Waarom zit ik er hier nu over te vertellen?

Hij was de schrijver van "La Cuisine Cannibale". Waarschijnlijk doet dit nog altijd geen belletje rinkelen... . Maar La Cuisine Cannibale is een receptenboek met cannibalistische recepten... . Ik raakte geïntrigeerd door het recept van "heilige" op één of de andere wijze. Waarbij het eerste zinnetje van het recept is: "Men neme een heilige en begint hem te koken. Als het echt een heilige is dan zal hij dit overleven".

Storytelling is alles, ook in marketing! Het idee hoeft niet groots te zijn, de verdienste nog minder. Maar als je het idee kan verkopen en goed verkopen dan is dit al de helft van het werk.

Men vertelle het voort...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten