- focus: probeer niet de tour te winnen als je hem niet kan winnen. Als je echter een grote kans ziet om rit 1 en rit 4 te winnen, ga daar dan ook voor.
- zeg wat je gaat doen en doe wat je zegt: duidelijkheid is een enorm voordeel zowel voor je ploegmaats als voor de kijkers. Als ploegmaat weet wat je te doen staat en als kijker weet je naar wie je moet kijken
- maak de concurrentie overbodig: ja er rijden nog andere mensen mee maar daar hou je even geen rekening mee. Je weet wat je zelf kan en dan is het aan de andere om te bepalen wat ze zelf kunnen doen. Het heeft geen zin je kapot te analyseren op wat die andere mogelijks (beter) zou kunnen doen dan jij
- celebrate success: Als je wint, laat iedereen (het ganse belgische volk, de journalisten, je ploegmaats,...) meegenieten van het succes.
Blog voor en over de dingen die mij boeien. Altijd met een knipoog, nooit te serieus maar ondertussen heb ik het wel gezegd. Mijn eigen persoonlijke mening voor wat die waard is.
zondag 3 juli 2011
Wat kunnen marketeers leren van Philippe Gilbert...
Philippe Gilbert raast als een orkaan door het peloton. Welke lessen kunnen marketeers trekken uit hoe Philippe Gilbert te werk gaat:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten