donderdag 30 juni 2011

Marketing is als een vrouw...

Zinnen en/of vragen die een marketeer volgens mij niet in zijn mond mag of moet nemen:
  • Wij hebben de mooiste verpakking
  • Hoeveel GRPs hebben we nodig om dat product te lanceren?
  • Wat is de prijs die we kunnen vragen voor dat product?
Het is immers je verdomde plicht als marketeer om er voor te zorgen dat:
  • je een verpakking hebt die het product ondersteunt... die werkt
  • je een spot maakt die werkt, die de aandacht trekt... die werkt (hoeveel prijzen je er mee zal winnen doet er even niet toe, doet er eigenlijk nooit toe)
  • je product die prijs waard is, de consument er die prijs wil voor betalen omdat hij de meerwaarde ziet van je product
Om het met een boutade te zeggen van één van mijn mede-eilandbewoners annex collega's: Marketing is als een vrouw, dat moet niet schoon zijn, dat moet werken...

PS: alle seksistische en feminstische opmerkingen stuur ik automatisch door :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten