woensdag 22 juni 2011

Zotishem: een open brief aan de burgemeester van Zottegem

Beste Burgemeester van Zottegem,
Beste Herman,

Ik heb nog even getwijfeld of ik mijn cv en/of motivatiebrief ging opsturen bij deze kandidatuur voor "jobstudent bij de gemeente zottegem" maar ik veronderstel dat de belastingsbrief van mijn ouders zal volstaan. Of ik de beste kandidaat ben of gemotiveerd ben laat ik even buiten beschouwing maar feit is wel dat ik zeker ben te kunnen beschikken over een weinig gespijsde belastingsbrief. Ik veronderstel dan ook dat mijn toegangsticketje binnen is. Als u dit niet schrijnend genoeg vindt, kan ik eventueel zien wat er mogelijk is van verzwarende factoren.

Het feit dat mijn stadsgenoten, vrienden en familie mij bij het verwijderen van het onkruid zullen nakijken en weten dat ik die job enkel te danken heb aan mijn ouders hun belastingsbrief, is zeker geen boost voor mijn fierheid. Maar mijn ouders hebben mij geleerd beleefd te zijn voor wat mensen die een bizarre vorm van altruisme hoog in het vaandel dragen dus zal ik mijn best doen dankbaarheid uit te stralen.

Oh ja, in tegenstelling tot wat u mss gedacht had in een vlaag van kortzichtigheid en engheid van geest, zal u mijn maaltijdcheques niet kunnen vervangen door kortingsbonnen van de Aldi. Wij gaan immers niet naar de Aldi  daar er daar te weinig parkeerplaats is omdat er daar altijd een Porsche Cayenne staat die twee plaatsen inneemt. Dus graag toch maaltijdcheques.

Nederige groeten,
uw onderdaan

PS: ik hoop u eens te ontmoeten tijdens de middagpauze en u zal er dan vast geen bezwaar tegen hebben dat ik één van uw boterhammen opeet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten