dinsdag 28 juni 2011

een rondje klanten-pesten

Al surfende kwam ik vandaag op dit artikel uit: Telenet verbergt goedkoopste abonnement . Voor de details verwijs ik u naar het artikel maar het komt kort door de bocht hier op neer: Telenet past zijn internet-abonnement aan en is daarin niet erg transparant te werk gegaan.

Telenet, die toch lof krijgt toegezegd voor zijn conversation management-capaciteiten, kent hier duidelijk een vlieg-moment . Vragen die ze zich volgens mij gesteld hebben:
  •  Hoe kunnen we de verwarring zo groot mogelijk maken?
  • Hoe kunnen we het de consument zo moeilijk maken om bij ons klant te blijven?
Vragen die ze zich volgens mij niet gesteld hebben:
  • Zouden consumenten dit door hebben?
  • Consumenten gaan dit toch niet delen via alle mogelijk kanalen inclusief social media?
Bedrijven schatten de verstandelijke capaciteiten van een klant nog altijd niet naar waarde, of toch niet in alle omstandigheden.Of hoe het bedrijf nu waarschijnlijk van een offensieve social media modus zal moeten overschakelen naar een damage-control defensieve strategie....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten